قدم زدن روی آب

هیچ چیز بی دلیل اتفاق نمی افتد.

قدم زدن روی آب

هیچ چیز بی دلیل اتفاق نمی افتد.

برای ناخدای جوان (۹)

ناخدای جوان بر روی تپه شنی ایستاده بود وبه کشتی بزرگ خویش می نگریست.نسیم ملایمی از جانب اقیانوس بر صورتش می نشست،اما بادی در میان بادبانها نمی وزید...بادبانها فرو افتاده بودند.

باورش سخت بود که بعد از سال ها کشتی خویش را چنین آرام وساکت در کنار ساحل آشنا ،از روی تپه ای شنی به تماشا بنشیند. دختر با آن چشمان میشی درخشان و با شور و اشتیاق وصف ناپذیری آماده بود تا از تپه شنی پایین بروند و خود را به کشتی برسانند.

« آیا با ایشان می روی؟»

«نمی دانم»

« می توانی مرا هم با خودت ببری؟»

« دوام نمی آوری،آنها تورا نمی پذیرند. با زندگی روی کشتی چه می خواهی بکنی؟»

« دریا به من مدیون است و این کشتی وسیله ای برای رساندن من به آنسوی رؤیاها»

« به راستی می توانی از این شهر بروی؟ برای همیشه؟»

« تمام ماندن هایم را این رفتن معنا خواهد بخشید. راه من است و تردیدی در آن نیست. من به سرزمین های دیگری خوانده شدم. نمی دانم به کدامین خاک تعلق خواهم داشت اما رفتن، این تنها چیزی است که می دانم. من ناخدا نخواهم بود و ملوانی نخواهم کرد. من می روم، مسافری خواهم بود...همچون نسیمی بر فراز امواج. آیا مرا با خود می بری؟»

تا نزدیک غروب روی تپه شنی ماندند. ناخدا حتی قدمی جلوتر بر نداشت. اولین ستاره که در آسمان رقصید با دختر قراری گذاشت: تا سپیده دم تصمیم نهایی خود را بگیرند و هنگام گرگ و میش ،قبل از آنکه کشتی قصد سفر کند، روی همین تپه حاضر باشند.
نظرات 3 + ارسال نظر
همون چهارشنبه 18 بهمن 1385 ساعت 05:05 ق.ظ

زود قسمت آخرو بنویس. کشتی ای که زیادی تو لنگرگاه معطل بشه، به گل می شینه. عین ناخدایی که زیادی تو خشکی باشه و نسیم دریا رو فراموش کنه؛ عین آبی که ساکن باشه و تبدیل به لجن و مانداب شه؛ عین....عین من!

خویشتن شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 10:13 ب.ظ

مطلب جالبی بود موفق باشی

سوشاد یکشنبه 29 بهمن 1385 ساعت 03:21 ق.ظ http://soshad.blogfa.com

به به کم کم دیگه داره به سر انجام نزدیک میشه. ادامه بده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد